reklama

Keď deti dospievajú príliš skoro...

Cukrovka nie je choroba. Tvrdí od začiatku môj lekár. Vraj je to len stav, kedy telo jednoducho nie je schopné spracovávať cukor. My jednotkári (Diabetes mellitus 1. Typu), ktorí sme si cukrovku neprivodili zlou životosprávou (Diabetes melltius 2. Typu), s ňou žijeme od útleho detstva. Skrátka si nás našla sama.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Mne ju diagnostikovali v 6 rokoch. Do života mi síce vstúpili isté obmedzenia, no zároveň som sa naučil disciplíne a hrať/žiť podľa pravidiel. Každodenné počítanie sacharidov, upravený jedálniček a pichanie inzulínu sú skúškou pevnej vôle - maturitou, ktorá pre mnohých prichádza príliš skoro. Priamo a bez varovania dospievate skôr ako vaši rovesníci. Musíte.

Ale ja si hovorím, chvalabohu, že je to „len“ cukrovka. Detstvo v nemocnici ma naučilo veľa. Na vlastné oči som videl malé deti s holými hlavičkami napojené na množstvo hadičiek. Bol to smutný pohľad. Vtedy som pochopil slová môjho lekára. Cukrovka, keď je pod kontrolou, nie je choroba. Je to len ďalší problém v živote naviac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naučil som sa žiť s cukrovkou. Nielen prežívať, ale skutočne žiť – aktívne. Moderné technológie, ako napríklad diabetické pumpa, sú veľkou pomocou. Dnes si paradoxne môžem povedať, že „vďaka“ cukrovke som majster sveta. Verte alebo nie. Slovenský futbalový tím diabetikov do 18 rokov už rok kraľuje futbalovému svetu mladých diabetikov. Španieli, Taliani, či Angličania čakajú na odvetu. Dúfajú, že sa im podarí vrátiť nám požičané. Najbližšia šanca sa im naskytne 26. Augusta, kedy sa začína už V. ročník neoficiálnych majstrovstiev sveta futbalistov – diabetikov pod názvom Junior Cup Diabetes.

Je to úžasný turnaj. Chlapci a dievčatá vo veku od 6 do 18 rokov na ňom demonštrujú svoju vôľu a túžbu po víťazstve. Obzvlášť dojímavé je sledovať kategóriu najmladších hráčov od 6 – 9 rokov, ktorí zabúdajú na každodenný život s cukrovkou práve na ihrisku. Presvedčte sa sami: http://www.youtube.com/watch?v=oAyAEVTXfEw.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slovenský tím tam odchádza obhajovať titul v najvyššej kategórií 14 – 18 ročných futbalistov. Držte nám palce. Skúsime opäť zabojovať o finále. Hoci si pred ním každý z nás bude musieť spočítať cukor.

Filip Buday

Filip Buday

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme tým, na čo myslíme. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu